In mijn praktijk heb ik geluisterd naar honderden people pleasers. En geloof me: ze zijn allemaal hartstikke aardig en gaan tot het gaatje om conflicten te vermijden en de harmonie te bewaren.
Nou ja… de harmonie tussen mijn klant en andere mensen. Want innerlijke harmonie is vaak ver te zoeken.
Zo zeggen ze met liefde (dat wel) JA tegen dingen terwijl een innerlijke gezonde egoïst of autonome kant, assertieve kant, het hart, gevoel of hoe mensen het bij zichzelf ook noemen liefst keihard wil schreeuwen: NEEEEEEEE!!!
NEEEEE!
NEEEE!
En toch JA zeggen.
Want ja. De pleaser wil iedereen tevreden houden. Die is van de afdeling ‘zorgen dat anderen je oke vinden of het naar hun zin hebben’.
Met alle goede, beschermende bedoelingen.
Aan een pleaser kun je vele hebben in je leven, tenminste, als ie niet aan je stuur zit.
Wat je dan nodig hebt, vertel ik in deze podcast of video.
Hierbij de beloofde linkjes om dit samen met mij te doen, in real-live of lekker zelf aan de slag met mijn online Voice Dialogue programma.
https://www.wendyborst.nl/product/voice-dialogue-programma-voor-vrouwen/
https://www.wendyborst.nl/product/online-programma-voice-dialogue/