Uitstellen. De meeste mensen doen het weleens. Soms gaat het om kleine dingen zoals het onkruid tussen de tegels verwijderen. Of het maken van een afspraak. Het boeken van een vakantie. Het schrijven van een artikel. Beginnen aan het marketingplan.
‘Je moet het gewoon doen.’ Of: ‘Je moet er gewoon aan beginnen.’
Dat klinkt leuk. Logisch ook.
Vanaf de zijlijn.
Uitstellen is een onbewust proces. Er zit vaak iets ‘veel diepers’ achter dan geen zin hebben. Door dat te onderzoeken, doorbreek je vaak je uitstelgedrag. Ik doe dat onder andere door Voice Dialogue te gebruiken bij mijn klanten.
Of ik zelf weleens uitstel? Jazeker! Laatst nog toen ik een offerte moest sturen aan een organisatie voor gebruik van mijn academy door hun medewerkers.
Ik heb toen zelf met behulp van Voice Dialogue onderzocht waarom ik aan het uitstellen was. Wat de onderliggende ‘kwetsbaarheid’ of zorg was. En daarna heb ik heel bewust gekeken naar welke kant(en) mij zouden kunnen helpen met het doorbreken van het uitstellen. En dat lukte. Ik heb de sessie opgenomen om je een indruk te geven hoe dit in zijn werk gaat.
Hoe je dit bij jezelf doet, werken met je eigen persoonlijkheidskanten, leer ik je in dit programma. Let op! Ben je coachklant bij mij? Dan krijg je 50% korting op alles in mijn academy met deze code: ikbenklant.